Pozovite 021/549-149, 021/549-191
Kosančić Ivana 7, Novi Sad 21000
Pon-Pet 8:00 – 20:00

Interna Medicina Novi Sad

Vaše zdravlje je naš prioritet. Zakažite konsultacije i osigurajte sebi vrhunsku medicinsku brigu!

Prof. Dr. Sanja Stojanović
Prof. Dr Sanja Stojanović

specijalista radiologije, subspecijalista interventne radiologije

Internistički Pregled Novi Sad

Internistički pregled je pregled koji je potreban u cilju prevencije, dijagnostike i lečenja bolesti unutrašnjih organa.
Preventivni internistički pregled preporučuje se jedanput godišnje svim osobama, a naročito starijim od 40 godina – u cilju prevencije i ranog otkrivanja hroničnih bolesti. Preventivni internistički pregled podrazumeva ličnu i porodičnu anamnezu (razgovor sa pacijentom u cilju utvrđivanja eventualnih zdravstvenih tegoba, životnih navika, porodičnu istoriju bolesti itd), pregled srca, pluća i trbuha, pregled nogu, merenje pritiska i čitanje EKG-a i drugih nalaza koje pacijent eventualno donosi, nakon čega se konstatuje zdravstveno stanje pacijenta. Bilo da Vas uputi na dalja ispitivanja ili da se konstatuje da trenutno nemate razloga za brigu, naši internisti će Vam dati preporuke o stilu života i pravilnoj ishrani uz koju ćete Vaše zdravlje dodatno ojačati.

Ukoliko se posumnja na određenu bolest, postavlja se radna dijagnoza, predlaže početna terapija, uz obaveznu preporuku o stilu života i pravilnoj ishrani, preporučuje se potrebna dopunska dijagnostika pacijentu kao i zakazivanje kontrolnog internističkog pregleda.

Kontrolni internistički pregledi namenjeni su postavljanju precizne dijagnoze pacijentu, odnosno lečenju i praćenju bolesti pacijenta u cilju prevencije komplikacije bolesti. Kontrolni pregled sadrži ličnu anamnezu (za koju je potrebno da što tačnije opišete tegobe koje ste imali između pregleda), preglede organa koji se prate i leče, eventualne korekcije terapije, kao i preporučeno vreme sledeće kontrole.

EKG predstavlja grafički zapis električne aktivnosti srca. Na osnovu ove, za pacijenta jednostavne i bezbolne dijagnostičke metode, internista može da uoči različite bolesti srčanog mišića, ali i da posumnja na bolesti drugih unutrašnjih organa koje utiču na rad srca. EKG pripada neizostavnom delu internističkog pregleda.

Internistički pregled se radi i kako bi se utvrdilo postojanje rizika, odnosno kontraindikacije za neku hiruršku ili anesteziološku intervenciju kod pacijenta. Za ovaj pregled, pacijenti moraju doneti laboratorijske i druge nalaze koji se u pripremi za intervenciju traže, jer je nalaz interniste završni izveštaj. Pregled sadrži ličnu anamnezu sa podacima o alergijama, prethodnim operacijama i eventualnim bolestima od kojih se pacijent leči, EKG, pregled srca, pluća, trbuha, nogu, merenje krvog pritiska, pregled i unos svih donetih nalaza i završno mišljenje o podobnosti pacijenta za operaciju odnosno intervenciju.

Ukoliko pacijent koristi terapiju za razređivanje krvi, posebno se u izveštaju navodi korišćenje iste pred intervenciju odnosno potreba za niskomolekularnim heparinom.

Internistički pregled radi korišćenja lekova za razređivanje krvi – prvi pregled radi utvrđivanja bolesti i stanja koja zahtevaju ovu terapiju je kompletan internistički pregled. Lekovi za razređivanje krvi mogu se preporučiti kao privremena ili doživotna terapija.

Kontrolni pregled kod korišćenja terapije za razređivanje krvi može biti radi kontrole bolesti zbog koje se lek koristi i/ili praćenje delovanja leka za razređivanje krvi. Ovaj pregled može biti kompletan kontrolni internistički pregled ili samo kontrola laboratorijskih nalaza pacijenta.

Endokrinološki pregled se preporučuje pacijentima sa sumnjom ili već postavljenom dijagnozom na poremećaj rada žlezda sa unutrašnjim lučenjem (hipofiza, epifiza, štitasta žlezda, nadbubrežne žlezde, pankreas, paraštitaste žlezde, gonade). Ovi poremećaji ustanove se na osnovu tegoba pacijenta, fizikalnog pregleda dostupnih žlezda, pregleda laboratorijskih nalaza i druge dopunske dijagnostike.

Pulmolog se bavi dijagnostikom i lečenjem bolesti pluća. Pregled se sastoji od anamneze, fizikalnog pregleda, tumačenja već urađenih radioloških pregleda i drugih nalaza. Spirometrija je neinvazivna dijagnostička metoda kojom se meri zapremina vazdušnih prostora i protok vazduha kroz disajne puteve. Važna je za procenu stanja pacijenta pri prvom pregledu, kao i praćenje delovanja terapije na kontrolnom pregledu pacijenta kod različitih bolesti pluća.

GOG
Poliklinika u Novom Sadu